פיגוע במעבר קלנדיה: מחבל ירה לעבר המאבטחים וחוסל

בנצי לייזרוביץ No Comments on פיגוע במעבר קלנדיה: מחבל ירה לעבר המאבטחים וחוסל

בליל שבת בסמוך לשעה 02:40, הגיע למעבר קלנדיה בעוטף ירושלים מחבל וביצע פיגוע ירי לעבר כוחות הביטחון שפעלו במעבר. המחבל, שפרטיו טרם התבררו עד כה, הגיע רגלית מכיוון איו"ש וירה מנשק מסוג m-16 לעבר הכוחות שפעלו במקום. כוחות הבטחון שפעלו במעבר, חתרו למגע ירו לעברו תחת אש וחיסלו את המחבל

צילום: דוברות המשטרה
18:18
30.04.24
צבי טסלר No Comments on מנוחת אמת ושלווה: בשורה משמעותית לתושבי טלז-סטון

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לקראת השעה 02:40 בליל שבת התקבל דיווח על ירי לעבר כוחות הבטחון שפעלו במעבר קלנדיה בירושלים מכיוון קלנדיה. כתוצאה מהירי ישנו מאבטח פצוע באורח קל במקום. הכוחות השיבו בירי וניטרלו את המחבל. כוחות משטרה הוזעקו למקום.

מהמשטרה מנסר כי מחקירת האירוע עולה כי המחבל הגיע למעבר קלנדיה מכיוון איו"ש מחבל שירה לעבר כוחות הביטחון שפעלו במעבר. הוא הגיע רגלית  וירה מנשק חם לעבר הכוחות. כתוצאה מכך, מאבטח אזרחי שפעל במקום נפגע באורח קל (עפ״י גורמי רפואה) ופונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים הדסה עין כרם.

כוחות הבטחון שפעלו במעבר חתרו למגע, ירו וניטרלו את המחבל, ובהמשך מותו נקבע בזירה והנשק באמצעותו ביצע המחבל את הירי (m-16), נתפס על ידי השוטרים. כוחות משטרה של מחוז ירושלים, לוחמי מג״ב עוטף ירושלים וכוחות צה״ל הוזעקו למקום. מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן, הגיע לזירה ומקיים בשעה זו ההערכת מצב עם המפקדים, לאחר שקיבל סקירה אודות מהלך הפיגוע ונטרול המחבל.

מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן, קיים ההערכת מצב במעבר קלנדיה עם מפקדי הכוחות ואמר: ״הפיגוע הזה מחדד את כל נושא הפוטנציאל והמוטיבציה בהיבטי הפח״ע במעברים. מדובר בפיגוע ירי שבוצע עם נשק חם לעבר כוחותנו באמצע הלילה. הזיהוי של המחבל שפתח באש היה מיידי, והכוח שהיה במעבר, פעל בצורה מדוייקת ומקצועית עד להשלמת הפעולה הנדרשת לנטרול המפגע. תגובתם של הכוחות שפעלו במחסום וחתרו למגע לנטרול המחבל, סיימו את האירוע בצורה טובה כפי שמצופה מהם״

בסיום הערכת המצב הטיל ממ״ז ירושלים את חקירת הפיגוע על היחידה המרכזית של מחוז ירושלים, והנחה להמשיך בתרגולות וחידוד הדריכות והערנות לכל הכוחות בגזרה ובפרט במעברי עוטף ירושלים.

דובר מד"א, זכי הלר מסר כי  הלילה בשעה 02:42 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב ירושלים, על ירי לעבר מעבר קלנדיה. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבי"ח הדסה עין כרם, 2 צעירים (אזרחים) כבני 22 ו- 24 במצב קל. המחבל חוסל.

חובשי מד"א, תאיר עסיס ויאיר גרסטל סיפרו: "כשקיבלנו את הדיווח על הפיגוע היינו סמוך למקום והגענו במהירות, ראינו 2 גברים בהכרה מלאה שהתהלכו במקום, אחד מהם צעיר כבן 22 ניגש אלינו לאמבולנס כשהוא עם פציעה בכף היד כתוצאה מנתזי ירי, הענקנו לו טיפול רפואי, חבשנו את את מקום הפציעה ופינינו אותו לבית החולים כשמצבו קל. הגבר השני כבן 24 סבל מחבלה קלה ולאחר טיפול בשטח פינינו אותו להמשך בדיקות וטיפול בבית החולים כשמצבו קל."



0 תגובות